Toyota Aygo X, test drive του Χρήστου Φωτιάδη

0

Η ΤΟΥΟΤΑ ήταν η  πρώτη που έθεσε σε παραγωγή μαζικά τον τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα, και μάλιστα με τεράστια επιτυχία, αφού τον τοποθετούσε παράλληλα σε συναφή μοντέλα της Peugeot και της Citroen! Στην αρχή μάς ξένιζε λίγο το… κροτάλισμα και η αργή επιτάχυνση του κινητήρα εκείνου, αλλά μας… παρηγορούσε η οικονομία στο καύσιμο και η αξιοπιστία του!

Πριν περάσουμε στις εντυπώσεις μας από το νέο μοντέλο, να θυμίζουμε ότι η Toyota έχει επιλέξει ένα ράλι εξέλιξης μιας μεγάλης γκάμας μοντέλων SUV/ Crossover , που θα ξεκινάει από τις πιο μικρές κατηγορίες Aygo, Yaris)  θα φτάνει μέχρι το Land Cruiser.  Ευνόητη είναι και η οικονομία κλίμακας σε κάθε παρόμοια κίνηση, αφού στο Aygo X γίνεται χρήση της πλατφόρμας TNGA-B, της ίδιας που χρησιμοποιήται στα Yaris και Yaris Cross, και εξασφαλίζει στο μικρότερό αυτό μοντέλο ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις, εσωτερικά και εξωτερικά. Ακόμα και ο χώρος αποσκευών (231 λίτρων) είναι πολύ ικανοποιητικός για την κατηγορία.

Η εξωτερική του εικόνα καταγράφεται συνήθως με την πρώτη ματιά, και στην περίπτωσή μας ήταν εξόχως θετική! Πρόκειται για ένα πολύ πρωτότυπο «σουλούπι», που το κάνει να ξεχωρίζει από μακριά! Η δε διχρωμία ενισχύει αυτή τη θετική και μοντέρνα εικόνα.  Ο κινητήρας των 998 κ.εκ. με τους 72 ίππους είναι το χαρακτηριστικό του τεχνολογικό σημείο, και παράλληλα ατού σε οικονομία και απουσία προβλημάτων. Τα 6 λίτρα/100 χλμ είναι μια τιμή που εύκολα πιάνεται και φυσικά ικανοποιεί πλήρως.

Πραγματικό πάρτι γίνεται με τον εξοπλισμό, ειδικά για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας! Η ανάγνωση σημάτων του ΚΟΚ με την αναπαραγωγή τους στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου, το σύστημα αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, το adaptive cruise control(!) και το σύστημα διατήρησης λωρίδας είναι κάποια από αυτά που διαθέτει ο εξοπλισμός. Αν στη ζυγαριά βάλουμε και την τιμή των 14.770 ευρώ της βασικής έκδοσης, τότε επιβάλλεται η επίσκεψή μας σε κάποιο εξουσιοδοτημένο κατάστημα της ΤΟΥΟΤΑ, για να δοκιμάσουμε το νέο της αστεράκι! Όσο για την παράδοση, μάλλον δεν θα χρειαστεί να περιμένετε πολύ…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 998 κ.εκ.
Ισχύς: 72 PS/6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 93 Nm/4.400 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 15,6 ΄΄
Τελική ταχύτητα: 158 χλμ./ώρα
Μικτή κατανάλωση: 5,7 l/100 km ( ενδεικτικά)
Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ.

 

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε εδώ το όνομά σας