Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης της Κ.Ε.Δ.Ε

0
44

Ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος Λυκόβρυσης – Πεύκης Μαρίνα Πατούλη Σταυράκη «Η πολιτιστική μας κληρονομιά ως μέσον προώθησης του τουρισμού και η ανάδειξή της μέσα από την τουριστική προβολή είναι δύο συμπληρωματικά εργαλεία που συνδυάζοντάς τα σωστά μπορούν να απογειώσουν τον τουρισμό και να ανοίξουν νέους δρόμους στην προβολή του ελληνικού πολιτισμού»

Τις προτάσεις της για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού μέσα από τη συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης παρουσίασε στη συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε) η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος Λυκόβρυσης – Πεύκης και μέλος της Επιτροπής Μαρίνα Πατούλη Σταυράκη. Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης για τον Τουρισμό PHILOXENIA 2018.

Στην εισήγησή της προς τα μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης της Κ.Ε.Δ.Ε με θέμα: «Ο τουρισμός ως μέσο ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας» η Μαρίνα Πατούλη Σταυράκη, επικεντρώθηκε στο τρίπτυχο «ενιαίος στρατηγικός σχεδιασμός – προγραμματισμός –  εθνική στρατηγική» ως βάση για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου πλάνου τουριστικής ανάπτυξης μέσω της ορθολογιστικής αξιοποίηση του πολιτιστικού πλούτου της πατρίδας μας.

«Η πολιτιστική μας κληρονομιά ως μέσον προώθησης του τουρισμού και η ανάδειξή της μέσα από την τουριστική προβολή είναι δύο αλληλένδετα στοιχεία και πρέπει να τα εξετάζουμε στη βάση μιας κοινής θεώρησης. Πρόκειται για δύο συμπληρωματικά εργαλεία που συνδυάζοντάς τα σωστά μπορούν να απογειώσουν τον τουρισμό και να ανοίξουν νέους δρόμους στην προβολή του ελληνικού πολιτισμού. Για να μπορέσει να αξιοποιηθεί η συνδυαστική αυτή δυναμική απαιτείται κοινός βηματισμός των εντεταλμένων φορέων, συνεργασία, ξεκάθαρος διαχωρισμός αρμοδιοτήτων και ρόλων και συντονισμένες στοχευμένες ενέργειες. Εν ολίγοις, η λύση βρίσκεται στο τρίπτυχο ενιαίος σχεδιασμός, ευελιξία και προγραμματισμός σε συλλογικό επίπεδο» επεσήμανε η κ. Πατούλη, μεταξύ άλλων, στην εισήγησή της.

Παρουσιάζοντας αναλυτικά τις παθογένειες της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, από την εποχικότητα μέχρι την απουσία κατάλληλου marketing για την αξιοποίηση στο μάξιμουμ της δυναμικής των θεματικών μορφών τουρισμού και των διαφορετικών κοινών ενδιαφέροντος, η κ. Πατούλη, στον αντίποδα, παρουσίασε τα «κλειδιά» που θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να κατακτήσει μία θέση ανάμεσα στους κορυφαίους παίκτες στον διεθνή τουριστικό στίβο.

«Είναι γεγονός ότι το εξειδικευμένο τουριστικό προϊόν ολοένα και κερδίζει σημαντικά μερίδια ταξιδιωτών και μάλιστα «φανατικών» και το «κλειδί» για την επέκταση της τουριστικής περιόδου είναι ο θεματικός τουρισμός. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να στραφεί το ενδιαφέρον μας ως χώρα, εάν θέλουμε να κερδίσουμε τον σύγχρονο επισκέπτη: να του προσφέρουμε ένα ταξίδι τουριστικής πατριδογνωσίας. Και αν μιλάμε για πολιτιστικό τουρισμό χρειάζεται να αξιοποιήσουμε τα πολυάριθμα «ηχηρά» πολιτιστικά ορόσημα παρουσιάζοντάς τα μέσα από μία σύγχρονη οπτική. Στόχος είναι ο ταξιδιώτης να προγραμματίζει την επίσκεψή του προς έναν προορισμό με μία αφορμή στο άρμα της οποίας μπορούν να δεθούν ο πολιτισμός, η ευεξία, η αναψυχή. Και σε ακριβώς αυτό το σημείο η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο» επεσήμανε η κ. Πατούλη.

Η εισήγηση ολοκληρώθηκε με συγκεκριμένες προτάσεις αναφορικά με την  επεξεργασία και κατάρτιση ενός επιτυχημένου σχεδίου αξιοποίησης του πολιτιστικού και δημιουργικού πλούτου της χώρας μας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε εδώ το όνομά σας