ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Β. Ξυπολυτάς «Εντός των επόμενων δύο μηνών τα λεωφορεία θα ξεπεράσουν τα 1500 στην Αττική, μια αύξηση πάνω από 80% στο στόλο της ΟΣΥ»

0

 

Αυτήν την εβδομάδα φιλοξενούμε στις σελίδες του ΑΘΜΟΝΙΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ μια συνέντευξη με τον Πρόεδρο της Εταιρίας «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.»  (ΟΣΥ) κο Βασίλη Ξυπολυτά. Σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική περίοδο της πανδημίας, η ΟΣΥ κατάφερε όχι μόνο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις αλλά και να ενισχύσει σημαντικά τον στόλο της.  Δραστήριος και αεικίνητος ο Πρόεδρος της ΟΣΥ, έχει ήδη δοκιμαστεί σε θέσεις ευθύνης με μεγάλη επιτυχία, και στο τρέχον φύλλο της εφημερίδας ΑΘΜΟΝΙΟΝ ΒΗΜΑ, μας εμπιστεύεται τους στόχους, τον σχεδιασμό του και το όραμά του για την επόμενη ημέρα μετά την πανδημία.

Τα στατιστικά στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Πάνω από 60% αύξηση των λεωφορείων στους δρόμους της Αττικής, και πάνω από 4.000 νέα δρομολόγια ενώ εντός των επόμενων δυο μηνών τα λεωφορεία θα ξεπεράσουν τα 1500. Με αυξημένη μέριμνα στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας αλλά και με κοινωνική ευαισθησία μειώνοντας άμεσα το αντίτιμο του εισιτηρίου μέσα σε ένα μόλις χρόνο από την ανάληψη του κου Β. Ξυπολυτά στο τιμόνι της ΟΣΥ ήδη είναι πάρα πολλά αυτά που έχουν γίνει.

Σημειώνεται πως ο κος Β. Ξυπολυτάς έχει διατελέσει  Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β www.ekab.gr ) απ’ όπου οικειοθελώς αποχώρησε, μετά την επίτευξη του υπέρ-δεκαετή εθνικού στόχου για την αγορά νέων ασθενοφόρων. Επίσης έχει εκλεγεί τρεις φορές, στις πρώτες θέσεις, Δημοτικός Σύμβουλος Κηφισιάς, κατά τις οποίες  υπηρέτησε αρκετά χρόνια ως Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος και ως πρόεδρος του ΚΑΠΗ, της Δημοτικής Επιχείρησης και των σχολείων της Κηφισιάς. Μάλιστα επί της θητείας του στο Δήμο Κηφισιάς με πρωτοβουλία του εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πανελλαδικά: το πρώτο αυτόνομο ενεργειακά δημόσιο κτήριο, η κομποστοποίηση στην πηγή των απορριμμάτων, η εισαγωγή των ψηφιακών σχολείων, η άμεση δημοκρατία στη λήψη αποφάσεων των συνελεύσεων των ΚΑΠΗ.

Στον κο Ξυπολυτά απευθύναμε τις εξής ερωτήσεις:

  1. Ξεκινώντας από την επικαιρότητα, τις τελευταίες ημέρες παραλάβατε μαζί με τον Πρωθυπουργό κο Κ. Μητσοτάκη τα νέα λεωφορεία με leasing. Παρά την αμφισβήτηση της αντιπολίτευσης που μέχρι και για οχήματα χωρίς παράθυρα είχαμε ακούσει, θα θέλαμε να μας πείτε τελικά με πόσα λεωφορεία ενισχύθηκε ο στόλος, σε ποια δρομολόγια εντάχθηκαν και αν αναμένεται να παρθούν και άλλα. 

Εντός των επόμενων δύο μηνών

τα λεωφορεία θα ξεπεράσουν τα 1500,

οπότε μιλάμε για μια αύξηση

πάνω από 80% των λεωφορείων στην Αττική.

Στα μέσα μεταφοράς έχουν γίνει σημαντικά βήματα βελτίωσης, βέβαια πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και δουλεύουμε κάθε μέρα γι’ αυτό, κάνοντας διαχείριση κρίσης. Τον Ιούνιο του 2019 κυκλοφορούσαν στην Αθήνα 850 λεωφορεία, σήμερα ξεπερνούν τα 1200 αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια αύξηση 60%.  Εντός των επόμενων δύο μηνών τα λεωφορεία θα ξεπεράσουν τα 1500, οπότε μιλάμε για μια αύξηση πάνω από 80% των λεωφορείων στην Αττική. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο κυκλοφορούσαν 14.300 δρομολόγια ενώ σήμερα ξεπερνούν τις 18.000 δρομολόγια, δηλαδή έχουμε μια αύξηση πάνω από 3.000 δρομολόγια κάθε μέρα. Έχουν γίνει προσλήψεις 412 εργαζομένων, οδηγών και τεχνικών πράγμα που δεν έχει συμβεί τα τελευταία 13 χρόνια. Ακόμα μέσω της σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα 200 λεωφορεία και 500 εργαζόμενοι, ιδιωτικά λεωφορεία ΚΤΕΛ, εξυπηρετούν τα Περιφερικά δρομολόγια της Αττικής.

Όσο για την αντιπολίτευση αρχικά μας έλεγαν ότι δεν θα έρθουν λεωφορεία, όταν ήρθαν τα λεωφορεία μας είπαν ότι δεν θα έχουν παράθυρα, μετά είδαν ότι έχουν και παράθυρα είπαν ότι δεν επαρκούν τα παράθυρα. Εμείς από την πλευρά μας κάνουμε ακριβώς ότι προβλέπει ο νόμος και η απόφαση του ελεγκτικού συνεδρίου, και ασφαλώς σε κάθε περίπτωση τα λεωφορεία θα έχουν παράθυρα.

Προσωπικά, δεν κατανοώ αυτή τη συνεχή εμμονή με τα λεωφορεία ειδικά όταν βλέπουν ότι υπάρχει μια συνεχής βελτίωση και μάλιστα μια αύξηση 80%-90% των λεωφορείων, ενώ θα μπορούσαν να συμβάλουν θετικά στην προσπάθεια επίλυσης μιας εθνικής κρίσης κάνουν μικροπολιτική με θέματα που επηρεάζουν την καθημερινότητα του πολίτη.

Άλλωστε,  αξίζει να αναφέρουμε πως είμαστε η μοναδική ευρωπαϊκή πρωτεύουσα με τέτοιο ποσοστό αύξησης λεωφορείων, πάνω από 50%. Η Ισπανία ακολουθεί με 30% και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες με 5%-10%, ενώ πολλές χώρες ζητούν να αγοράσουν λεωφορεία και δεν βρίσκουν επειδή τα έχει ήδη αγοράσει η χώρα μας.

Στο κομμάτι αυτό αξίζει να αναφέρουμε ακόμα πως όταν παραλάβαμε η τιμή του εισιτηρίου ήταν 1.40 και μια από τις πρώτες μας ενέργειες ήταν η μείωση του εισιτηρίου στο 1.20.

 

  1. Η πανδημία που βιώνουμε τον τελευταίο χρόνο είχε πολύ μεγάλο αντίκτυπο και στις συγκοινωνίες καθώς στα μέσα μεταφοράς αναγκαστικά συνωστίζεται πολύς κόσμος. Πως βιώσατε όλη αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση, ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις σας, ποια μέτρα έχουν ληφθεί μέχρι και σήμερα και πως αντιμετωπίσατε τα ποιο υπερφορτωμένα δρομολόγια ώστε να περιοριστεί η διασπορά;

Ο σχεδιασμός είχε 3 σκέλη,

ανάταξη, ενίσχυση και ανανέωση.

Καταρχήν η νέα Διοίκηση της ΟΣΥ τοποθετήθηκε εντός του πρώτου lockdown και κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Ο σχεδιασμός είχε 3 σκέλη, ανάταξη, ενίσχυση και ανανέωση. Στην ανάταξη άμεσα επισκευάστηκαν 150 λεωφορεία, και τα βάλαμε σε κυκλοφορία, οχήματα που είχαν μείνει εκτός κυκλοφορίας για πάρα πολύ καιρό.  Αυξήσαμε τις δαπάνες συντήρησης των λεωφορείων κατά 200%, 200 λεωφορεία ιδιωτικά ΚΤΕΛ, μπήκαν σε 65 γραμμές, 293 λεωφορεία με leasing που μπαίνουν σταδιακά στις γραμμές της ΟΣΥ, και προσλήψεις οδηγών ενώ όλα αυτά έγιναν σε λιγότερο από 12 μήνες. Τέλος στο κομμάτι της ανανέωσης που έχει να κάνει με την αγορά 800 καινούργιων λεωφορείων από τα οποία 300 θα είναι ηλεκτρικά, 200 με φυσικό αέριο και 200 υβριδικά.

Αυτός ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ξεκινήσει η διαδικασία.

Από τα επίσημα στοιχεία της τηλεματικής φαίνεται ότι έχουμε επιβάρυνση πάνω από 65% επιβάτες στα λεωφορεία μόνο στο 2% των γραμμών. Αυτό το ποσοστό μήνα με το μήνα πέφτει, ήταν στο 5-6% και συνεχώς γίνεται προσπάθεια να αλλάζει προς τα κάτω. Τα πρώτα leasing λεωφορεία έχουν μπει στις πιο επιβαρυμένες γραμμές αυτές που θεωρούμε ότι έχουν πάνω από 65% συνωστισμό, είναι 14 γραμμές και συνεχίσουμε έτσι μέχρι την πλήρη εξάλειψη του προβλήματος. Φυσικά όμως δεν πρέπει κανείς να ξεχνάει ότι μιλάμε για μέσα μαζικής μεταφοράς και σε ώρες αιχμής πάντα υπάρχει μια δυσκολία. Μπορεί και τα  1500 λεωφορεία να μην επαρκούν. Φυσικά αυτό χρειάζεται και την βοήθεια της κοινωνίας, με την τηλεργασία και με τα κυλιόμενα ωράρια μέχρι να φύγει αυτή η μεγάλη υγειονομική κρίση.

 

  1. Παρότι οι περιοχές του Βόρειου τομέα δεν από τις πιο φορτωμένες, φανταζόμαστε ότι τα αιτήματα των δημάρχων για συχνότερα δρομολόγια, περισσότερες στάσεις ή ακόμα και για επεκτάσεις γραμμών θα είναι αρκετά. Θα μπορούσατε να μας πείτε στο διάστημα της Προεδρίας σας πόσα έχουν γίνει για τους Δήμους μας;

Στο σύνολο των Δήμων του Βορείου Τομέα υπάρχει αύξηση των δρομολογίων κατά 50%. Ειδικά δε στα δρομολόγια που είναι πάνω από την Κηφισιά μέχρι και τον Μαραθώνα, η αύξηση ξεπερνάει κατά πολύ το 80% και μάλιστα σε αυτές τις περιοχές υπάρχουν και τα καινούργια λεωφορεία, τα ιδιωτικά, τα ΚΤΕΛ που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία από τον Οκτώβριο.  Επίσης, είμαστε σε συζήτηση με μια σειρά από Δήμους για την ενοικίαση λεωφορείων από την ΟΣΥ για δημοτική συγκοινωνία εντός των πόλεων τους. Η Ν. Ιωνία έχει ήδη εφαρμόσει ένα τέτοιο πρόγραμμα, η Αγία Παρασκευή πολύ σύντομα, όπως επίσης και άλλοι Δήμοι είναι σε συζητήσεις.

 

  1. Γνωρίζουμε πως είστε ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος στο κομμάτι της περιβαλλοντικής συνείδησης και εξοικονόμησης ενέργειας. Ποια βήματα έχουν γίνει μέχρι στιγμής στην ΟΣΥ και τι σχεδιασμός υπάρχει για αυτόν τον τομέα;

Το πρώτο είναι ότι για πρώτη φορά ξεκινάμε να ακολουθούμε πρωτόκολλα GRI (Global Reportive Initiative) όπου μετράμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα κάθε ενέργειας ή λειτουργίας της εταιρείας και με βάση αυτό ξεκινάμε μια διαδικασία μείωσης του αποτυπώματος, είτε αυτό σημαίνει καυσαέρια, είτε σημαίνει καύσιμα, είτε σημαίνει λιπαντικά είτε σημαίνει χαρτί, ή οτιδήποτε έχει αποτύπωμα στο περιβάλλον. Ήδη έχουμε βελτίωση του αποτυπώματος της ΟΣΥ και χρόνο με το χρόνο η εταιρεία θα εξελίσσεται όλο και περισσότερο περιβαλλοντικά υπεύθυνη με τελικό στόχο να γίνει μια εντελώς πράσινη εταιρεία όταν ενταχθούν στο δίκτυο και τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

 

  1. Περνώντας στην επόμενη μέρα μετά την πανδημία θα θέλαμε να μας πείτε τους στόχους σας, τι σχεδιάζετε για το άμεσο μέλλον;

Bασική στόχευση είναι

η ολοκλήρωση του κυβερνητικού έργου

για την αύξηση των λεωφορείων

Στην παρούσα φάση δεν μπορεί να υπάρχει κανένας προσωπικός στόχος. Τώρα βρισκόμαστε στο μέσον μιας κρίσιμης για την χώρα διαχείρισης κατάστασης. Πάνω και πρώτα από όλα μπαίνει το έργο που μας έχει εμπιστευτεί ο Πρωθυπουργός.

Οπότε βασική στόχευση είναι η ολοκλήρωση του κυβερνητικού έργου για την αύξηση των λεωφορείων α) από αυτά που παραλάβαμε 850, σε 1500 λεωφορεία πράγμα που θα συμβεί εντός του καλοκαιριού, β) Την έναρξη διαδικασίας αγοράς των 800 νέων λεωφορείων γ) την πλήρη ένταξη των οχημάτων leasing  στις γραμμές της ΟΣΥ.

 

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε εδώ το όνομά σας