Ολοκλήρωση διαδικτυακού εργαστηρίου για τη στήριξη και ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών Β’Βαθμιας Εκπαίδευσης

0
Video conference. People group on computer screen taking with colleague. Video conferencing and online communication vector concept.

Την ακαδημαϊκή χρονιά 2020-21,  το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής  Υγείας Δήμου Κηφισιάς- ΟΚΑΝΑ ¨Προνόη¨,  υλοποίησε δυο  εξ αποστάσεως εργαστήρια για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ενδυνάμωση  στο ρόλο τους.

Συνολικά συμμετείχαν 32 εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν με την αξιοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας zoom η οποία έδωσε την ευκαιρία να επικοινωνήσουν και να τηλε-συναντηθούν εκπαιδευτικοί από την Κηφισιά, αλλά και από άλλες περιοχές, εντός και εκτός Ελλάδος (Χαλάνδρι, Μαρούσι, Μελίσσια, Πειραιάς, Βόλος, Σάμος, Βρυξέλλες) αποδεικνύοντας  τα θετικά οφέλη της τεχνολογίας, καθώς  και την υποστήριξη που μπορεί να παρέχει, ειδικά σε δύσκολες περιόδους, όπως είναι η τωρινή με την πανδημία του Covid-19.

Για την υλοποίηση των  εργαστηρίων,   αξιοποιήθηκε  το  εργαλείο  του Κέντρου Πρόληψης «Αθηνά Υγεία»,  με τίτλο: Πρόληψη κατ` οίκον: Από το Α έως το Ω». Η ιδιαιτερότητα αυτού του εργαλείου εδράζεται στο ότι μπορεί να εφαρμοστεί  εξ ολόκληρου εξ αποστάσεως, αξιοποιώντας την τεχνολογία με σύγχρονες, αλλά και ασύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης. Πρόκειται για ένα αλφαβητάρι προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης και ενδυνάμωσης, μέσω της ανάπτυξης ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σε συνθήκες αβεβαιότητας, με έμφαση στις βασικές αρχές της Θετικής ψυχολογίας.

Από την γραπτή και προφορική αξιολόγηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών  στα εργαστήρια, επισημάνθηκε:

-ότι τους ¨συντρόφευαν¨  και τους υποστήριζαν  στη δουλειά τους,

-ότι τους έδωσαν  την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν, ότι παρόλο που διανύουμε συνθήκες αβεβαιότητας, μπορεί να προκύψουν και συνθήκες  ¨ζεστής¨  και ανθρώπινης επικοινωνίας με την αξιοποίηση του διαδικτύου,

-ότι δεν περίμεναν ότι θα κατάφερναν να επικοινωνήσουν μπροστά από μια οθόνη, όμως τελικά συνέβη,

-τα εργαστήρια παρείχαν μια λυτρωτική αποφόρτιση, μια αίσθηση του ¨ανήκειν¨ σε μια περίοδο κοινωνικής αποστασιοποίησης,

-έδωσαν την ευκαιρία της συνειδητοποίησης της αξίας του ¨ευχαριστώ¨ και ευγνωμονώ¨ για όσα έχω καταφέρει κι όσα  μπορώ να επιτύχω,

-ανταποκρίθηκαν  στις προσδοκίες τους για ψυχική ενδυνάμωση και εξέλιξη.

Βασικό αίτημα των εκπαιδευτικών από την ολοκλήρωση της συμμετοχής τους είναι να συνεχιστεί και να θεσμοθετηθεί η δυνατότητα τους να μπορούν να λαμβάνουν υποστήριξη στο ρόλο τους, χωρίς οικονομική επιβάρυνση και να πραγματοποιείται από αξιόπιστα πλαίσια, όπως αυτό που βίωσαν στο ΚΠ ¨Προνόη¨.  Θεωρούν ότι θα ήταν χρήσιμο τέτοιας μορφής εργαστήρια να διαρκούν περισσότερο για να καλύπτουν όσο το δυνατό περισσότερες ανάγκες μας, σε μια εποχή δύσκολη και με μεγάλες απαιτήσεις. Η επαφή με συναδέλφους και η ανταλλαγή απόψεων και σκέψεων βοηθάει στην αντιμετώπιση δυσκολιών και την αλληλοϋποστήριξη.

Συντονίστρια της ομάδας,  ήταν η  κ.Βασιλική Αλεξάκη, Κοινωνική Λειτουργός – Ψυχοθεραπεύτρια Οικογένειας και Ζεύγους- μέλος της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Το Διοικητικό Συμβούλιο και η Επιστημονική Ομάδα του ΚΠ ¨Προνόη¨  επιθυμούν να εκφράσουν  τις ευχαριστίες και τα συγχαρητήρια τους στους εκπαιδευτικούς που δεσμεύτηκαν να συμμετέχουν στα εργαστήρια και συνεχίζουν την προσπάθεια τους για την παροχή  υπηρεσιών  που διέπονται από επιστημονικότητα αλλά και φροντίδα και ζεστασιά  για τους εκπαιδευτικούς.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλ. 2108082673 και στο e-mail:[email protected]

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε εδώ το όνομά σας