Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου: Εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων

0

Κοινοποίηση: Δ.Ο.Ε.
Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της χώρας
ΥΠΑΙΘ
Δήμους Αμαρουσίου, Κηφισιάς, Λυκόβρυσης – Πεύκης, Μελισσίων – Πεντέλης        

Για την εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών

Η απόφαση της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία των σχολείων, προκαλεί έντονο προβληματισμό και ανησυχία σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Βασικό ζήτημα, πέρα από τα επιστημονικά ερωτήματα για την ορθότητα ή όχι της απόφασης αυτής (πειραματισμός με τη λεγόμενη “ανοσίας της αγέλης” κ.α.), αποτελούν οι όροι και προϋποθέσεις με τις οποίες πραγματοποιείται το άνοιγμα των σχολείων.

Τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία παραμένουν, χωρίς να καταβάλλεται καμία προσπάθεια από την κυβέρνηση να επιλυθούν. Η κυβέρνηση προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη, για την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους.

Το κύριο ζήτημα σήμερα, είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, αν πραγματικά διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Σε αυτές, οι εκπαιδευτικοί έχουμε και (συλλογική) γνώμη, αλλά και αντίληψη της υπάρχουσας (άσχημης) πραγματικότητας. Συγκεκριμένα,

α) για την κτιριακή υποδομή:

  • Τα προβλήματα στην κτιριακή υποδομή είναι γνωστά και διαχρονικά. Τα τμήματα είναι πολυπληθή και ο συνωστισμός στους αύλιους χώρους δεδομένος, ακόμα και αν σε αυτούς βρεθεί το 50% των υπαρχόντων μαθητών. Είναι ανέφικτο να αποτραπεί ο συγχρωτισμός παιδιών κατά τα διαλείμματα.
  • Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι για να χωριστούν τα τμήματα. Είναι γνωστό το χρόνιο κτιριακό πρόβλημα, ειδικά στο Νηπιαγωγεία, καθώς και η ανάγκη για νέα σχολικά κτίρια, τα υπερμεγέθη σχολεία και ο μεγάλος ΜΟ αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
  • Είναι πρακτικά ανεφάρμοστη η οδηγία για τάξεις μέχρι 15 μαθητών και ταυτόχρονα τήρηση 1,5 μέτρου απόστασης. Είναι χαρακτηριστικό της ανευθυνότητας του Υπουργείου Παιδείας ότι με μια απαράδεκτη ενέργεια άλλαξε την οδηγία του ΕΟΔΥΥ για 7 τ.μ.ανά μαθητή (ενώ στα σούπερ μάρκετ εξακολουθεί να ισχύει η οδηγία ένας πελάτης ανά 15 τμ.) σε 1,5 μ. απόσταση ανάμεσα στα θρανία!  Μόνο με 7 μαθητές στο τμήμα μπορεί στοιχειωδώς να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια η διδασκαλία στις υπάρχουσες αίθουσες και αυτό διεκδικούμε και απαιτούμε.
  • Δεν υπάρχει το απαιτούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό για να χωριστούν τα τμήματα ή να λειτουργήσουν σε βάρδιες.
  • Σε πολλά σχολεία, οι βρύσες και οι τουαλέτες είναι ανεπαρκείς .
  • Τα γραφεία των εκπαιδευτικών είναι στην πλειοψηφία τους ακατάλληλα να φιλοξενήσουν τους εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις, ακόμη και αν αυτές είναι 1,5 μέτρο όπως λέει η τελευταία οδηγία του Υπ. Παιδείας.

β) για την υγεία των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα όσους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες

  • Το εκπαιδευτικό προσωπικό στην ελληνική εκπαίδευση είναι ήδη γερασμένο καθώς οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν μέσο όρο ηλικίας περί τα 50 έτη και άνω. Και αυτό καθώς με τα αντιασφαλιστικά – αντισυνταξιοδοτικά μέτρα της τελευταία δεκαετίας η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι αναγκασμένη να μένει μέσα στις σχολικές αίθουσες σε μεγάλες ηλικίες ενώ για μια δεκαετία τώρα, ουσιαστικά δεν έγιναν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Επιπλέον, υπάρχουν χιλιάδες συνάδελφοί μας με σοβαρά νοσήματα οι οποίοι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν στις σχολικές τάξεις.
  • Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για όσους δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά φροντίζουν συγγενικά τους άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
  • Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για συναδέλφισσες που βρίσκονται σε εγκυμοσύνη.
  • Οι εκπαιδευτικοί που θα κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού για τη φύλαξη των παιδιών, χρεώνονται με κανονική άδεια (στις 4 μέρες, οι 3 είναι δικαιολογημένες από την υπηρεσία και η 1 χρεώνεται κανονική – υπολογίζονται μόνο οι εργάσιμες). Όμως, ειδικά οι συνάδελφοι αναπληρωτές που θα χρεωθούν μέρες κανονικής άδειας, θα δουν τις αποδοχές τους να περικόπτονται.

Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε:

  • Κανένας εκπαιδευτικός που ανήκει σε ευπαθή ομάδα να μην επιστρέψει στο σχολείο! Για τους συναδέλφους που φροντίζουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, να δοθεί η δυνατότητα εργασίας από απόσταση.
  • Να δοθεί ειδική άδεια για τις συναδέλφισσες που είναι σε εγκυμοσύνη.
  • Να μη χρεωθεί καμία ημέρα κανονικής άδειας. Ειδικά για τους αναπληρωτές να μη γίνει καμία περικοπή αποδοχών.
  • Να γίνουν άμεσα προσλήψεις αναπληρωτών/μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, για να δοθεί ειδική άδεια σε όσους εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

γ) για την καθαριότητα των σχολείων, τις απολυμάνσεις και την επάρκεια σε αναλώσιμα (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά):

  1. Είναι γνωστό το απαράδεκτο καθεστώς εργασίας πολλών καθαριστριών (σύμβαση, αμοιβή με ψίχουλα). Πολλές/-οι πιάνουν δουλειά μετά το πέρας του ωραρίου ή στην καλύτερη περίπτωση γύρω στις 11:00. Χρόνια τα σωματεία τους, οι εκπαιδευτικοί και το γονεϊκό κίνημα απαιτούμε την μονιμοποίηση τους. Έστω και τώρα η κυβέρνηση να κάνει μόνιμο το προσωπικό της καθαριότητας στα σχολεία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Επιπλέον, να προχωρήσει και σε νέες προσλήψεις, μια και τα σχολεία είναι απαραίτητο να καθαρίζονται μετά από κάθε διάλειμμα κι όχι δυο φορές την ημέρα, όπως εξήγγειλε η Υπουργός Παιδείας. Τα “μπαλώματα” της μεταφοράς καθαριστριών από άλλες δομές του Δήμου προς τα σχολεία, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα.
  2. Να δοθεί επαρκές έκτακτο κονδύλι στις Σχολικές Επιτροπές για την αγορά όλων των αναλώσιμων με ευθύνη του Κράτους, για την συχνή απολύμανση των σχολείων. Τα μέτρα υγιεινής και ασφαλείας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται από το κράτος με επιπολαιότητα και αδιαφορία. Η τοποθέτηση της Υπουργού ότι «τα ταμεία των σχολικών επιτροπών πλεονάζουν και επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών» είναι εκτός πραγματικότητας. Στην ουσία καλούνται οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές να πληρώσουν από την τσέπη τους τα μέσα προστασίας.
  3. Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να οργανωθεί η πραγματοποίηση μαζικών (και δωρεάν) τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  4. Να δημιουργηθούν τώρα, όλες οι δομές σχολικής υγιεινής και ασφάλειας (που έπρεπε να υπάρχουν ήδη) με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (γιατροί σχολείων, νοσηλευτές, χώροι ιατρείων, αναλώσιμα).

η) για τους συναδέλφους που μετακινούνται σε πάνω από ένα σχολεία και την παράλληλη στήριξη

Οι συνάδελφοι που βρίσκονται σε διαρκή μετακίνηση και πολλαπλασιάζουν τον αριθμό των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή και αυξάνεται η επικινδυνότητα. Απαιτούμε από την κυβέρνηση,  να καθορίσει πως όσο διαρκεί η πανδημία, οι συνάδελφοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ένα και μόνο σχολείο.

Πρέπει επιπλέον να παρθούν μέτρα σε κάθε σχολείο που να επιτρέπουν να γίνει η παράλληλη στήριξη και να τηρηθεί η αναγκαία απόσταση εκπαιδευτικού – μαθητή (π.χ. συγκεκριμένος χώρος. Θυμίζουμε ότι η παράλληλη στήριξη γίνεται μέχρι τώρα με τον εκπαιδευτικό να βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο μαθητή, γεγονός απαγορευτικό πλέον).

Επιπλέον, για τους αναπληρωτές/-τριες, έχει έρθει η ώρα να δοθεί τώρα τέλος στην επαναλαμβανόμενη ταλαιπωρία τους να κάνουν κάθε χρόνο ιατρικές εξετάσεις και να προσκομίζουν πιστοποιητικά υγείας. Η άσκοπη έκθεσή τους σε κίνδυνο με χρονοβόρες εξετάσεις σε νοσοκομεία, πρέπει να αποφευχθεί!

θ) Για τον αριθμό των μαθητών/-τριων ανά τμήμα:

Είναι πραγματικά τραγική ειρωνεία προς την εκπαιδευτική κοινότητα, το γεγονός ότι το νέο οπισθοδρομικό νομοσχέδιο για την παιδεία, προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26! Επιπλέον, από 7/θ σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα. Οι παραπάνω ρυθμίσεις θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών και σε υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και σε δραστικό περιορισμό των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της συρρίκνωσης των θέσεων εργασίας.

Απαιτούμε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου (μέγιστος αριθμός 20 στα δημοτικά, 15 στα νηπιαγωγεία) και όχι αύξηση!

Άμεσα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας –  απαιτούμε από το Δήμο και το κράτος:

  1. Εξασφάλιση από την πολιτεία δωρεάνμασκών, γαντιών και αντισηπτικών για όλα τα μέλη κάθε σχολικής μονάδας σε καθημερινή βάση.
  2. Διαγνωστικές εξετάσειςσε κάθε σχολική μονάδα για αποτελεσματική ανίχνευση και προστασία του συνόλου (τεστ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές πριν ανοίξουν τα Σχολεία και Νηπιαγωγεία). Άμεσο κλείσιμο σχολικής μονάδας σε περίπτωση κρούσματος.
  3. Αύξηση του προσωπικού τωνεργαζομένων για την καθαριότητα και απολύμανση κάθε σχολικής μονάδας (τουλάχιστον 4 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης για τα Λύκεια – Γυμνάσια και Δημοτικά και 2 καθαρίστριες για τα Νηπιαγωγεία με ωράριο από 08:00 έως 16:00 – αποκλειστικά μια καθαρίστρια συνεχούς και μόνιμης απασχόλησης για τις τουαλέτες κάθε σχολείου και νηπιαγωγείου όπου θα γίνεται αυστηρώς και προσεκτικός καθαρισμός πριν και μετά τη χρήση τους από τα παιδιά).
  4. Αγορά και αντικατάσταση των θρανίωντων Λυκείων – Γυμνασίων και Δημοτικών Σχολείων με ατομικά θρανιοκαθίσματα και αντίστοιχη μέριμνα για τα Νηπιαγωγεία.
  5. Απολύμανσηκάθε Σαββατοκύριακο των χώρων των Δημόσιων Σχολείων και Νηπιαγωγείων από ειδικά συνεργεία απολύμανσης με ειδικά μηχανήματα σύμφωνα με τις επιστημονικές προδιαγραφές.

Οι εκπαιδευτικοί, διεκδικούμε άμεσα και αναγκαία μέτρα
προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία.
Χωρίς την ικανοποίηση των αυτονόητων αυτών αιτημάτων,
χωρίς να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια,
πετώντας πάλι το μπαλάκι σε γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικούς
(στα πλαίσια της περιβόητης “ατομικής ευθύνης”)
η κυβέρνηση αναλαμβάνει πολύ σοβαρές ευθύνες!

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε εδώ το όνομά σας