Δ. Παπαστεργίου, Πρόεδρος ΚΕΔΕ: Η Αυτοδιοίκηση στην πρώτη γραμμή των διεκδικήσεων, προς όφελος των τοπικών μας κοινωνιών

0
????????????????????????????????????

KEΔΕ και ΕΕΤΑΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους, για το ΕΣΠΑ της περιόδου
2021-2027

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ και με αφορμή τις πρωτοβουλίες
που ανέπτυξε το τελευταίο διάστημα η Ένωση, ο Πρόεδρος Δ. Παπαστεργίου
επισήμανε πως «η Αυτοδιοίκηση τα κατάφερε και αυτό αναγνωρίζεται. Πέραν
του σημαντικού έργου που έγινε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, για τη
στήριξη των ευπαθών ομάδων συμπολιτών μας, είχαμε καθημερινή δράση σε
όλα τα επίπεδα. Είμαστε παρόντες σε κάθε νομοσχέδιο με τις προτάσεις μας
και καταφέρνουμε να κάνουμε καλύτερη τη ζωή των πολιτών που μας
εμπιστεύτηκαν.
Σήμερα έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια καινούργια πραγματικότητα στην
οικονομία και τις επιχειρήσεις των περιοχών μας. Δεν ξεχνάμε και την
αγροτική παραγωγή που και προς αυτή την κατεύθυνση κάνουμε βήματα για
τη διευκόλυνση των αγροτών μας, μέσω της Επιτροπής Αγροτικής Ανάπτυξης.
Η ΚΕΔΕ είναι παρούσα και με τις παρεμβάσεις μας καταφέρνουμε, σε
συνεργασία με την Κυβέρνηση, να παράγουμε έργο που ωφελεί τους πολίτες».
 Το πρόγραμμα «Αντ. Τρίτσης» και η συμμετοχή της ΚΕΔΕ στο
σχεδιασμό και υλοποίησή του.
Η ΚΕΔΕ ζήτησε συνάντηση με τον Υπουργό Εσωτερικών, προκειμένου να
υπάρξει εκτενής συζήτηση του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης» και τη
συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης στο σχεδιασμό και την υλοποίησή του. Η ΚΕΔΕ
θεωρεί κλειδί για την επιτυχία του, την απλοποίηση των διαδικασιών
δημοπράτησης των έργων και δράσεων, πάντα με κανόνες διαφάνειας.
 Προγραμματική Συμφωνία ΚΕΔΕ – ΕΕΤΑΑ
Παρουσία του Προέδρου της ΕΕΤΑΑ, Ηλία Γιάτσιου, και του Διευθύνοντος
Συμβούλου, Σπύρου Σπυρίδωνος η ΚΕΔΕ ενέκρινε τη σύναψη
προγραμματικής συμφωνίας και τη συγκρότηση επταμελούς επιτροπής για τη
στήριξη της Αυτοδιοίκησης ενόψει του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.
 Παράταση στη λειτουργία της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας
Η ΚΕΔΕ υπέβαλε αίτημα προς το Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να
υπάρξει 2μηνη χρονική παράταση της λειτουργίας της Ηλεκτρονικής
Πλατφόρμας δήλωσης τετραγωνικών.
 Συνάντηση με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων
Επιτακτική θεωρείται η συνάντηση με τον πρόεδρο του ΤΠΔ για να τεθούν
προς συζήτηση οικονομικά θέματα που αφορούν την αυτοδιοίκηση, όπως η
μεταφορά των δόσεων των Δήμων στο τέλος των δανειακών τους συμβάσεων
και η αναστολή πληρωμής δόσεων για επιπλέον 3 μήνες, ώστε να
αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες που προέκυψαν στην ρευστότητα των Δήμων
λόγω της καραντίνας.
 Διεύρυνση των δικαιούχων του προγράμματος Εναρμόνιση
Οικογενειακής & Επαγγελματικής Ζωής.
Η αρμόδια Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ εργάστηκε συστηματικά
το προηγούμενο διάστημα και με τη συνδρομή της Υφυπουργού Δ.
Μιχαηλίδου, έγινε εφικτή η διεύρυνση της οικονομικής βάσης και του αριθμού
των δικαιούχων των vouchers για τους βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς,
όπου πλέον θα μπορούν να συγκαταλέγονται ως δικαιούχοι και μητέρες
Δημόσιοι Υπάλληλοι. Στο ίδιο ζήτημα και σε συνεργασία με το Υπ.
Εσωτερικών, η ΚΕΔΕ ζητά την υπαγωγή στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης»,
των αναγκαίων εργασιών για την εναρμόνιση των Παιδικών και Βρεφικών
Σταθμών σε σχέση με την πυρασφάλεια και αδειοδότηση των χώρων, σε
συνάρτηση και με παράλληλη μετάθεση των σχετικών προθεσμιών.
 Νομοθετική ρύθμιση για την αρμοδιότητα των οδών
Η ΚΕΔΕ θα ζητήσει με νομοθετική ρύθμιση να αποκατασταθεί το
προηγούμενο καθεστώς για την αρμοδιότητα των Δήμων στα δημοτικά οδικά
δίκτυα και οι Επαρχιακές και Εθνικές Οδοί να επιστρέψουν στην αρμοδιότητα
των Περιφερειών. Η ΚΕΔΕ θα ζητήσει ερμηνευτική διάταξη που να
επαναφέρει τον νόμο 3463/2006. Οι μεταγενέστερες αποφάσεις Γενικών
Γραμματέων Περιφερειών, κατά το ά. 7 παρ. 3 του Ν. 3481/2006 μετέφεραν
αρμοδιότητα τμημάτων τόσο του εθνικού όσο και του επαρχιακού οδικού
δικτύου σε δήμους. Η εν λόγω μεταφορά αρμοδιοτήτων σε δήμους εκτός του
ότι βρίσκεται εκτός πλαισίου εξουσιοδοτικής διάταξης της παρ. 3 του ά. 7 του
Ν 3481/2006, για το λόγο ότι η εν λόγω νομοθετική πρόβλεψη, είχε σκοπό την
οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων μεταξύ Κρατικών Περιφερειών και
Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και μόνο, έχει κριθεί και άκυρη ως
αντισυνταγματική για το λόγο ότι δε συνοδεύεται από ταυτόχρονη μεταφορά
των πόρων κατά το ά. 102 παρ. 1 και 5 Συνάγματος.
Επομένως, λόγω αφενός της πολυνομίας και αφετέρου της νομολογίας του
ΣτΕ (2599/2011, 506/2010, 389/2009) που έχει κρίνει υπέρ της ακυρότητας
και αντισυνταγματικότητας των ως άνω αποφάσεων των ΓΓΠ, και της
προκληθείσας σύγχυσης, κρίνεται σκόπιμη η άμεση κατάργηση των
αποφάσεων των ΓΓΠ και η επαναφορά των πραγμάτων στην προηγούμενη
κατάσταση, τουλάχιστον έως την έκδοση των προβλεπόμενων από το Ν
3852/2010 (ά. 186, 187)

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε εδώ το όνομά σας