O εκλογικός νόμος και το σχέδιο νόμου για τα ζώα συντροφιάς στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ

0
??????????

Δ. Παπαστεργίου, Πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας: Οι
βασικές απόψεις της ΚΕΔΕ περιλήφθησαν στο Ν/Σ του ΥΠΕΣ για τον
εκλογικό νόμο. Το σχέδιο νόμου για τα ζώα συντροφιάς χρειάζεται
σημαντικές βελτιώσεις.
Μέσω τηλεδιάσκεψης συνεδρίασε σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο της
Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας με την συμμετοχή των Προέδρων των
ΠΕΔ από όλη την Ελλάδα.
Η συνεδρίαση του ΔΣ συνέπεσε με την ιστορική ημέρα μνήμης για την
Γενοκτονία των Ποντίων, όπου με αφορμή την επέτειο ελήφθη απόφαση για
την ίδρυση «Δικτύου Πόλεων με Ποντιακές Κοινότητες» από την ΚΕΔΕ, με
στόχο την διατήρηση της ιστορικής μνήμης και τη διεθνή αναγνώριση της
γενοκτονίας.
Συνάντηση του Προεδρείου της ΚΕΔΕ με τον Πρωθυπουργό τις
επόμενες ημέρες
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ ενημέρωσε το ΔΣ ότι είναι σε επικοινωνία με το
γραφείο του Πρωθυπουργού, προκειμένου να οριστεί στο αμέσως προσεχές
διάστημα συνάντηση του Προεδρείου με τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο
Μητσοτάκη, για να του θέσουν υπόψη τις θέσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
για μια σειρά από ζητήματα κρίσιμης σημασίας που αφορούν τη λειτουργία
του θεσμού (μεταξύ άλλων το ζήτημα των αρμοδιοτήτων, η συμμετοχή των
Δήμων στο σχεδιασμό και την αξιοποίηση των χρηματοδοτικών
προγραμμάτων, κλπ)
Προς τη σωστή κατεύθυνση ο νέος Εκλογικός νόμος. Θα επιδιώξουμε
αλλαγές.
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ επισήμανε στην τοποθέτησή του ότι το σχέδιο νόμου
για τις αυτοδιοικητικές εκλογές που κατατέθηκε, έχει λάβει υπόψη του τις
περισσότερες από τις αλλαγές που ζήτησε η ΚΕΔΕ. Απαιτούνται όμως
επιπλέον συζήτηση και διορθώσεις κυρίως στο θέμα που αφορά τη μείωση
του αριθμού των δημοτικών συμβούλων, το ύψος των παραβόλων για
υποβολή υποψηφιότητας που κρίνονται υπέρογκα, αλλά και για τον τρόπο
εκλογής των Προέδρων των δημοτικών κοινοτήτων. Η ΚΕΔΕ εμμένει στη θέση
ότι Πρόεδρος πρέπει να εκλέγεται ο πρώτος σε ψήφους του πρώτου
συνδυασμού στην εκάστοτε Δημοτική Κοινότητα. Όπως χαρακτηριστικά
ανέφερε ο Δημήτρης Παπαστεργίου, η ΚΕΔΕ θεωρεί ότι ο εκλογικός νόμος
κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και δίνει λύση στο ζήτημα της
κυβερνησιμότητας που δημιούργησε η εφαρμογή της απλής αναλογικής.
Όποιες αλλαγές πιστεύουμε ότι χρειάζονται, θα τις θέσουμε κατά την
παρουσία μας στη Βουλή στην διαδικασία των ακροάσεων.
Νέα έκτακτη Χρηματοδότηση των Δήμων
Ο κ. Παπαστεργίου ενημέρωσε το ΔΣ ότι σύμφωνα με δηλώσεις του Αν.
Υπουργού Εσωτερικών, εξασφαλίστηκε επιπλέον χρηματοδότηση των Δήμων
ύψους 50 εκ. ευρώ για την κάλυψη των εξόδων αλλά και των μειωμένων
εσόδων που προέκυψαν στην πανδημία. Η ΚΕΔΕ αναμένει τις επίσημες
ανακοινώσεις για τα κριτήρια κατανομής του κονδυλίου.
Ναυαγοσώστες – Κοντά στην εξεύρεση λύσης για το επιπλέον κόστος
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ ενημέρωσε ότι βρισκόμαστε λίγο πριν την επίλυση του
σημαντικού ζητήματος που αφορά τη ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών μας.
Μετά από συνεργασία του ΥΠΕΣ με το Υπ. Οικονομικών, εξασφαλίστηκε το
ποσό που απαιτείται για να καλυφθεί το επιπλέον κόστος που προέκυψε από
τη νέα νομοθεσία και το οποίο οι Δήμοι δεν διαθέτουν. Με δεδομένο όμως ότι
χωρίς το επιπλέον αυτό ποσό, δεν ήταν δυνατόν να εκκινηθεί η διαδικασία για
την πρόσληψη ναυαγοσωστών, η κάλυψη δεν μπορεί να ξεκινήσει από την 1η
Ιουνίου. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει νομική κάλυψη των Δήμων για το
διάστημα αυτό, μέχρι την ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών.
Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» – Αίτημα παράτασης του Προγράμματος
Η ΚΕΔΕ έχει ζητήσει, από την ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, την
παράταση του προγράμματος για την υποβολή προτάσεων για συγκεκριμένες
κατηγορίες Δήμων. Ειδικά οι μικρότεροι Δήμοι δεν έχουν προλάβει να
ολοκληρώσουν τις σχετικές μελέτες, αφενός λόγω της πανδημίας κι αφετέρου,
λόγω έλλειψης επαρκούς στελεχιακού δυναμικού.
Κοινωφελής εργασία
Η ΚΕΔΕ αναμένει επίσημες ανακοινώσεις από την πολιτική ηγεσία του
Υπουργείου Εργασίας για την προκήρυξη του νέου προγράμματος
κοινωφελούς εργασίας, σε συνέχεια της παράτασης που έχει δοθεί στο ήδη
υπάρχον. Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την υποχρέωση να γίνουν
σεμινάρια στο προσωπικό της κοινωφελούς και ειδικά σε όσους καλύπτουν
την καθαριότητα στα σχολεία λύθηκε με ειδική εγκύκλιο του Υπ. Εργασίας
μετά από αίτημα της ΚΕΔΕ και έτσι τα σεμινάρια θα γίνουν μετά τη λήξη της
σχολικής χρονιάς.
Η ΚΕΔΕ ζητά αλλαγές στο σχέδιο νόμου του Υπ. Εσωτερικών «Νέο
πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα Άργος»
Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας σημειώνει ότι το σχετικό νομοσχέδιο έχει
συγκεντρώσει χιλιάδες σχόλια και παρατηρήσεις από την ώρα που βγήκε σε
διαβούλευση και μάλιστα άλλαξε σχεδόν ολόκληρο τρεις φορές.
Παρ’ όλα αυτά το κείμενο που βρίσκεται σήμερα στη διαβούλευση δεν έλαβε
υπόψη τις θέσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Περιέχει διατάξεις που
επιβαρύνουν και οικονομικά αλλά και νομικά τους Δήμους και τις Διοικήσεις,
ενώ δεν διασφαλίζει τη χρηματοδότησή τους για να προχωρήσουν στη
δημιουργία και λειτουργία στη συνέχεια των απαραίτητων υποδομών που
απαιτούνται. Η ΚΕΔΕ με την ομάδα εργασίας ειδικών που συνέστησε για την
μελέτη και τις προτάσεις της υπό τον Γενικό Διευθυντή της Ένωσης,
Γιάννη Καραγιάννη τονίζει ότι πρόκειται για νομοσχέδιο που έχει επαχθή
άρθρα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, γεγονός που θα μπορούσε να είχε
αποφευχθεί αν η ΚΕΔΕ συμμετείχε πιο ενεργά στη σύνταξή του.
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε για το
συγκεκριμένο θέμα:
Η πραγματικότητα δείχνει ότι χρειάζεται ένας νέος νόμος για τα αδέσποτα και
τα δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς, το κείμενο που τέθηκε σε διαβούλευση
όμως, περιέχει μόνο σαφείς ευθύνες και ασαφείς πόρους.
Δεν είναι δυνατόν οι Δήμαρχοι να είναι δακτυλοδεικτούμενοι από σποτ
φιλοζωικών οργανώσεων που καλούν τον πολίτη να μας πάει στον
Εισαγγελέα επειδή, λένε, «παίρνουμε χρήματα από το κράτος». Όλοι οι Δήμοι
της χώρας παίρνουν στο σύνολό τους ετησίως μόλις 600 χιλιάδες ευρώ για τις
ανάγκες των ζώων συντροφιάς ενώ ξοδεύουν δεκάδες εκατομμύρια! Δεν είναι
δυνατόν, εφόσον ο Δήμος έχει κάνει ό,τι προβλέπεται, να αντιμετωπίζει
αστικές και ποινικές ευθύνες.
Σε συνεργασία με το Υπ. Εσωτερικών πρέπει να αξιοποιηθούν οι θέσεις της
ΚΕΔΕ. Να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Να μάθουμε πόσα χρήματα θα
δαπανηθούν, πώς θα κατανεμηθούν και φυσικά να απαλειφθούν διατάξεις
που θα κόβουν έως και δύο δόσεις των ΚΑΠ από τους Δήμους που δεν
συμμορφώνονται με τις διατάξεις του νομοσχεδίου. Αλήθεια, αντιστοίχως θα
μας δοθούν επιπλέον ΚΑΠ για κάθε νομοσχέδιο Υπουργείου που καθυστερεί;
Ειδικά δε η διάταξη που προβλέπει ότι κάποιος μπορεί να εγκαταλείψει το
ζώο του στον Δήμο πληρώνοντας μόλις 300 ευρώ, είναι βέβαιο ότι σύντομα
θα γεμίσει τα δημοτικά καταφύγια με «εγκαταλελειμμένα και ανεπιθύμητα
πρώην δεσποζόμενα». Πρέπει να οριοθετηθεί η σχέση της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης με τα φιλοζωικά σωματεία. Και φυσικά, τονίζω ότι πρέπει να
θωρακιστούν οι Δήμοι με πόρους, μέσα και προσωπικό για να ανταποκριθούν
σε αυτή την ευθύνη, αλλά και να διαφυλαχθούν οι αιρετές διοικήσεις από
αστικές και ποινικές ευθύνες, εφόσον φυσικά κάνουν όσα οφείλουν.
Θα καταθέσουμε όλες τις θέσεις και τις αναλυτικές προτάσεις της επιτροπής
εργασίας της ΚΕΔΕ προς το Υπουργείο και περιμένουμε να ληφθούν υπόψη
στο τελικό νομοσχέδιο.
Ειδικότερα προτείνουμε:
• Nα εκτιμηθεί το κόστος ίδρυσης και λειτουργίας καταφυγίων,
κτηνιατρείων, αποτεφρωτηρίων, και το απαιτούμενο ανθρωπινό δυναμικό ανά
Δήμο για την υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης των αδέσποτων. Να
εκδοθούν με βάση τα ως άνω στοιχεία οι απαιτούμενες ΥΑ και ιδίως η ΥΑ που
αφορά την χρηματοδότηση των Δήμων για την άσκηση της αρμοδιότητας
διαχείρισης των αδέσποτων. Να εκδοθούν πριν την ημερομηνία έναρξης
ισχύος του νόμου.
• Η επιχορήγηση των φιλοζωικών σωματείων (που θα είναι
καταχωρημένα) να γίνεται απευθείας από το Κράτος, χωρίς την εμπλοκή των
ΟΤΑ, που προβλέπει το νέο άρθρο 37.
• Η υποχρεωτική λειτουργία καταφυγίων δεν θα μειώσει τον πληθυσμό
των αδέσποτων στους δρόμους, δεδομένου ότι τα καταφύγια απλά θα
γεμίσουν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
• Να εξετασθεί το ενδεχόμενο επιβολής ειδικού φόρου στα κτηνοτροφικά
είδη για ζώα συντροφιάς και να αποδίδεται ετήσια στους Δήμους.
• Να προβλεφθούν ρητά οι αρμοδιότητες των Περιφερειών σε θέματα
σχετικά με την προστασία της δημόσιας υγείας, με τους ελέγχους και την
εύρεση πόρων για την πρόληψη και αντιμετώπιση.
• Να αναθεωρηθεί η διάταξη της παρ.1ζ του άρθρου 5 με την οποία
δίνεται η δυνατότητα στον ιδιοκτήτη ζώου συντροφιάς για την νόμιμη
εγκατάλειψη του ζώου στον Δήμο με μόνη προϋπόθεση την καταβολή
τριακοσίων ευρώ (300) για σκύλο και εκατό (100) ευρώ για γάτα. Ο
αποχωρισμός ενός ζώου συντροφιάς, πρέπει να γίνεται υπό πολύ αυστηρές
προϋποθέσεις και σε κάθε περίπτωση να υποχρεούται ο ιδιοκτήτης του να
καταβάλει στο Δήμο το πλήρες ποσό της φιλοξενίας του ζώου μέχρι την
υιοθέτησή του.
• Να απαλειφθεί η διάταξη της παρ.8 του άρθρου 21, με την οποία
ορίζεται ότι στις περιπτώσεις εγκλημάτων του παρόντος νόμου, μπορεί να
παρίσταται προς υποστήριξη της κατηγορίας αυτοτελώς και κάθε φιλοζωικό
σωματείο ή φιλοζωική οργάνωση ανεξάρτητα αν έχει υποστεί περιουσιακή
ζημία, προς υποστήριξη της κατηγορίας και μόνο.
• Να απαλειφθεί η διάταξη της παραγράφου 9 του άρθρου 39, με την
οποία προβλέπεται ως ποινή η παρακράτηση έως 2 μηνών ΚΑΠ σε
περίπτωση σοβαρής μη συμμόρφωσης του Δήμου με τον νόμο.
• Να προβλεφθεί μεταβατική περίοδος τουλάχιστον 6 μηνών για την
εφαρμογή του νόμου, όπως αυτή προϋπήρχε στο προηγούμενο σχέδιο
νόμου.
• Να επανεξεταστεί η σύνθεση της πενταμελούς δημοτικής επιτροπής
παρακολούθησης του προγράμματος όπου η πλειοψηφία των μελών θα
πρέπει να είναι εκπρόσωποι των Δήμων .
Αιολικά Πάρκα – Ο ρόλος των Δήμων – Επιστολή για συνάντηση με τον
Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας αποφάσισε να στείλει επιστολή για
συνάντηση με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα
προκειμένου να του θέσει υπόψη του τις θέσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
για το θέμα των ανεμογεννητριών.
«Κανείς δεν είναι αντίθετος στην αιολική ενέργεια και τις ανανεώσιμες πηγές
ενέργειας, όμως η έλλειψη του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου οδηγεί σε
αδειοδοτήσεις αιολικών πάρκων σε νησιά και περιοχές ειδικού κάλλους, χωρίς
να λαμβάνει υπόψη τις απόψεις των Δήμων. Πρέπει σε τέτοιου είδους
αποφάσεις να λαμβάνονται υπόψη οι τοπικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες, η
αισθητική και το φυσικό κάλλος κάθε περιοχής που επιλέγεται για την
τοποθέτηση ανεμογεννητριών. Χρειάζεται μια νέα θεσμική διαδικασία όπου η
Τοπική Αυτοδιοίκηση δε θα λειτουργεί γνωμοδοτικά άλλα θα συμμετέχει στην
διαβούλευση και την διαμόρφωση ενός χωροταξικού που θα σέβεται τις
παραμέτρους κάθε περιοχής», τόνισε ο κ.Παπαστεργίου
Η ΚΕΔΕ θα στηρίξει το άτυπο δίκτυο Δήμων για την Αειφόρο Ανάπτυξη της
Ελλάδας στην προσπάθεια επαναπροσδιορισμού των χώρων τοποθέτησης
ανεμογεννητριών αλλά και τους όρους που προβλέπονται για τους Δήμους.
Δασικοί χάρτες
Στην ατζέντα της συνάντησης με τον Υπουργό θα μπει και το θέμα των
Δασικών Χαρτών.
Η Επιτροπή Χωροταξίας Υποδομών και Δικτύων της ΚΕΔΕ έχει συντάξει
κείμενο θέσεων και προτάσεων ώστε να λήξει ένα σοβαρό θέμα που
δημιουργεί προβλήματα στην ανάπτυξη πολλών περιοχών της Ελλάδας,
λόγω των προσφυγών και της ανεπαρκούς λειτουργίας των σχετικών
επιτροπών του Υπουργείου.
Η ΚΕΔΕ επισημαίνει ότι τα προβλήματα δημιουργούνται τόσο στις ιδιωτικές
επενδύσεις όσο και στην εύρυθμη λειτουργία των Δήμων που λόγω της
γραφειοκρατίας δεν μπορούν να αξιοποιήσουν περιοχές προς όφελος της
τοπικής ανάπτυξης.
Μνημόνιο συνεργασίας ΚΕΔΕ – Ελληνικής Εταιρείας Ακινήτων του
Δημοσίου
Η ΚΕΔΕ αποφάσισε να υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την Ελληνική
Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) προκειμένου να υπάρχει συνεργασία
για την αξιοποίηση ακινήτων ιδιοκτησίας ή διαχείρισης της ΕΤΑΔ από τους
Δήμους.
Η ΚΕΔΕ θα συγκεντρώνει τα αιτήματα των Δήμων, θα τα επεξεργάζεται και θα
τα προωθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΤΑΔ, συνοδευόμενα με τον σκοπό
του αιτήματος, το ύψος της επένδυσης, την πηγή χρηματοδότησης,
χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, σημασία για την τοπική κοινωνία κλπ.
Η ΚΕΔΕ στηρίζει το Δημόσιο και τον Δήμο Υμηττού για το Θέατρο
Βράχων
Το ΔΣ της ΚΕΔΕ εξέφρασε την συμπαράσταση του στον Δήμο Υμηττού αλλά
και στο Δημόσιο που με πρόσφατη απόφαση του Εφετείου «χάνουν» την
ιδιοκτησία του χώρου που φιλοξενεί το θέατρο Βράχων, ένα σημείο
πολιτισμού της Αθήνας. Η ΚΕΔΕ θα στηρίξει τις προσπάθειες του Δήμου
Υμηττού και τον αγώνα του Ελληνικού Δημοσίου ώστε ο χώρος να παραμείνει
στο δημόσιο και να συνεχιστεί η πολιτιστική και αθλητική δραστηριότητα που
σηματοδοτεί την περιοχή.

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε εδώ το όνομά σας