Συνεδρίασε το Τοπικό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Διονύσου.

0

Συνεδρίασε το Τοπικό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Διονύσου στο Πολιτιστικό Κέντρο Αγίου Στεφάνου.

Διά ζώσης συνεδρίασε τη Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023 το Τοπικό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Διονύσου, στο Πολιτιστικό Κέντρο Αγίου Στεφάνου, υπό την Προεδρία του  Δημάρχου Γιάννη Καλαφατέλη και τη συμμετοχή του αρμόδιου Αντιδημάρχου Πολιτικής Προστασίας Μανώλη Κόκκαλη και του Υπευθύνου του Γραφείου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Απόλλωνα Κούνη. Στη σύσκεψη εκτιμήθηκε η ανταπόκριση του Δήμου κατά την αντιπυρική περίοδο, ενώ τέθηκαν επί τάπητος τα ζητήματα οργάνωσης, συντονισμού ενεργειών και λήψης όλων των απαραίτητων μέτρων, με σκοπό την αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων, χιονοπτώσεων και άλλων φαινομένων, κατά το επόμενο χρονικό διάστημα.

Στη συνάντηση εκ μέρους των φορέων  συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του ΣΠΑΠ Βλάσσης Σιώμος, ο Διοικητής της 651 ΑΒΥΠ Παναγιώτης Παπαδόπουλος, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Διονύσου Νικόλαος Νούσας, o εκπρόσωπος του Δασαρχείου Πεντέλης  Κωνσταντίνος Μούγιος, καθώς κι εκπρόσωπος της ΔΕΔΔΗΕ κ.Μούστος.

Από την πλευρά του Δήμου Διονύσου συμμετείχαν επίσης οι Αντιδήμαρχοι Στέφανος Κριεμάδης, Γιάννης Φωτάκης, Μιχάλης Τσιλιγκίρης και Γεωργία Κριεμάδη, ο σύμβουλος Πολιτικής Προστασίας του Δημάρχου Διονύσου Κωνσταντίνος Χριστόπουλος, Πρόεδροι και εκπρόσωποι Δημοτικών Κοινοτήτων (Δ.Μπαμπανίκας, Γ.Κόκκαλης, Η.Χιώτης, Μ.Πιπέρης, Ι.Λούσης), ο Πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής Νίκος Παπαδόπουλος,  υπηρεσιακά  στελέχη (της Πολιτικής Προστασίας, της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, των Κοινωνικών Υπηρεσιών, της Δημοτικής Αστυνομίας κλπ)  καθώς και εκπρόσωποι των Εθελοντικών Κλιμακίων του Δήμου.

Στις τοποθετήσεις τους τόσο ο Δήμαρχος Διονύσου Γ.Καλαφατέλης όσο και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Μ.Κόκκαλης αναφέρθηκαν στα μέτρα και τις ενέργειες που έχουν ληφθεί και υπογράμμισαν την ανάγκη να συνεχιστεί η πολύ καλή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο την όσο το δυνατό έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των καιρικών φαινομένων.  ]

Ακολουθεί η αρχική του τοποθέτηση του Δημάρχου κ.Καλαφατέλη, με την οποία  έθεσε την ατζέντα του Συμβουλίου και της συζήτησης που ακολούθησε:

«Καλησπέρα σε όλους και σας ευχαριστώ για την παρουσία σας,

Πραγματοποιούμε σήμερα το Τοπικό Συντονιστικό όργανο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Διονύσου για να αποτιμήσουμε την κατάσταση τόσο σε σχέση με την θερινή περίοδο, κατά την οποία η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε ιδιαίτερα συμβάντα, όσο και για το χειμώνα που είναι σε εξέλιξη και από ότι φαίνεται θα αρχίσει να δείχνει τα δόντια του σε λίγες μέρες με έντονες βροχές και καταιγίδες.

Εγώ να πω, πριν πάρει το λόγο ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες, ότι ως Δήμος Διονύσου συνεχίζουμε ανελλιπώς όλες τις προληπτικές ενέργειες ενόψει των φαινομένων πολιτικής προστασίας, είτε αφορούν σε καθαρισμούς εκτάσεων και κοπές δέντρων είτε σε καθαρισμούς φρεατίων απορροής. Επίσης ενισχύουμε σταδιακά το στόλο οχημάτων και μηχανημάτων του Δήμου μας, τόσο με ίδιους πόρους όσο και μέσα από διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα. Να ευχαριστήσω επίσης  με την ευκαιρία για μία ακόμη φορά τα κλιμάκια εθελοντικής προστασίας του Δήμου μας που είναι πάντα δίπλα μας.

Τέλος να βάλω συνοπτικά ορισμένα θέματα που θα πρέπει να αξιολογήσουμε όπως είναι:

– Η επικαιροποίηση των σχεδίων αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών σύμφωνα με το Γενικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτων Αναγκών της Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης  των συνεπειών από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού με την κωδική ονομασία ΒΟΡΡΕΑΣ 2.

– Η πορεία καθαρισμού ρεμάτων από την Περιφέρεια Αττικής για την αποφυγή πλημμυρών.

– Η διασφάλιση ότι το οδικό δίκτυο θα παραμένει συνεχώς ανοιχτό και σίγουρα σε σχέση με κρίσιμους φορείς και υποδομές, όπως Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Αεροδρόμια, Λιμάνια, Σχολικά Συγκροτήματα κλπ.

– Η προμήθεια ικανής ποσότητας αλατιού για το Δήμο, μέρος της οποίας θα πρέπει να διατεθεί και προς τους πολίτες.

– Η καταγραφή των μέσων που διαθέτει ο Δήμος και που ακριβώς είναι σταθμευμένα.

– Η διασφάλιση ότι τα οχήματα του Δήμου έχουν συντηρηθεί σωστά καθώς και η δυνατότητα μίσθωσης ιδιωτικών μηχανημάτων όταν τα χρειαστούμε.

– Η διασφάλιση της επικοινωνίας με την Περιφέρεια, την Ελληνική Αστυνομία, το Πυροσβεστικό Σώμα, το ΕΚΑΒ και τους φορείς κοινής ωφελείς, όπως ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ κλπ.

– Η διασφάλιση ετοιμότητας και ο αποτελεσματικός συντονισμός σε ένα έκτακτο συμβάν (υπεύθυνοι ανά τομέα,  βάρδιες επιφυλακής από εργαζομένους του Δήμου κλπ).

– Η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνάμεων των εθελοντικών κλιμακίων.

– Η πρόβλεψη για την προσωρινή φιλοξενία πολιτών και την παροχή κάθε δυνατής διαθέσιμης βοήθειας εφόσον χρειαστεί.

– Τέλος η χρήση ειδικών στολών από το προσωπικό που εργάζεται στην Πολιτική Προστασία.

Το λόγο πήρε ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας κ.Κόκκαλης, ο οποίος αναφέρθηκε σε ειδικότερα θέματα και ακολούθησαν παρεμβάσεις των συμμετεχόντων και διαλογική συζήτηση, κατά την οποία εκτιμήθηκε η υφιστάμενη κατάσταση και οι πιθανοί κίνδυνοι για το επόμενο χρονικό διάστημα.

Αφήστε μια απάντηση

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε εδώ το όνομά σας