Θαυμάσιο παιχνίδι για λίγους!
Έχουμε ξαναπεί ότι η Suzuki είναι πολύ προσεκτική με κάθε είδους «νεωτερισμούς», αφενός λόγω του κόστους της εξέλιξης και αφετέρου λόγω ενδεχόμενων δυσκολιών στην εφαρμογή. Έχοντας μακροχρόνια παράδοση στην ποιότητα, την αντοχή των υλικών και την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων, ρισκάρει όσο γίνεται λιγότερο, προς χάρη της επικοινωνιακής προβολής!
Ίσως ήταν η πιο επιφυλακτική εταιρεία στην ανάπτυξη αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, βγαίνοντας σαφώς κερδισμένη. Αλλά και όταν χρειάστηκε να αποκτήσει ένα μεγάλο και πολυτελές SUV, αντί να επιβαρυνθεί με τα κόστη της ανάπτυξής του, που δύσκολα θα μπορούσαν να αποσβεστούν, απευθύνθηκε στην Toyota για ένα εύκολο rebranding ή αν προτιμάτε rebadging του «μακριού» RAV4!
Κάπως έτσι προέκυψε το μεγαλύτερο, το ισχυρότερο και το ακριβότερο μοντέλο που έχει βγάλει στην αγορά η Suzuki στην ιστορία της! Οι προδιαγραφές εντυπωσιάζουν. Ο βενζινοκινητήρας είναι μεν τετρακύλινδρος αλλά με χωρητικότητα 2,5 λίτρων που αποδίδει 185 ίππους. Η ενίσχυση που δέχεται από τους ηλεκτροκινητήρες –ένας σε κάθε άξονα- είναι σημαντική και συνδυαστικά προκύπτει ένα σύνολο πολύ αποτελεσματικό σε επιδόσεις Συνολικά η ισχύς που προσφέρει είναι 306 ίπποι. Είναι χαρακτηριστική η ευκολία με την οποία το Across φτάνει τα… 200, ενώ επισήμως δηλώνονται 180 χλμ./ώρα!
Ο συνδυασμός αυτός της ισχύος εξασφαλίζει μοναδική επιτάχυνση για το μεγάλο αμάξωμα, γεγονός που δίνει στον οδηγό ένα μόνιμο αίσθημα ασφάλειας. Εννοείται ότι η οδηγική απόλαυση είναι πολύ μεγάλη, ακόμα και στα στενά περιθώρια της πόλης. Όμως μόλις απομακρυνθείς απ’ αυτήν, καταλαβαίνεις με τι αυτοκίνητο έχεις να κάνεις! Μια «ανάβαση Πεντέλης» προς τη Μονή Πετράκη και το απόλυτο ύψος τού ραντάρ, μας έδωσε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε στο κακοτράχαλο στενό οδόστρωμα με τις φιδίσιες στροφές, όπου το Across αισθανόταν σαν το ψάρι στο νερό!
Με το όμορφο κόκκινο χρώμα του τραβούσε παντού το ενδιαφέρον όσων το έβλεπαν. Άλλωστε δεν κυκλοφορούν ακόμα πολλά! Αναμφισβήτητα ένα όμορφο μεγάλο SUV, με στοιχεία κουπέ, που εξηγεί και την επιτυχία του στις μεγάλες αγορές Αμερικής και Ευρώπης. Στο εσωτερικό υπάρχουν τα πάντα: οθόνη αφής 9 ιντσών στο κέντρο του ταµπλό, εύχρηστος πίνακας οργάνων και υπερπλήρη στοιχεία εξοπλισμού άνεσης, ενώ !
Η διαχείριση του υβριδικού συστήματος αποτελεί παιχνίδι για όσους το γνωρίζουμε εδώ και πολλά χρόνια. Μέσα στην πόλη, οι ηλεκτροκινητήρες κάνουν όλη τη δουλειά, αφήνοντας το ρεζερβουάρ στην ησυχία του. Τα προγράμματα οδήγησης «Normal», «Eco», «Sport» και «EV Mode» δίνουν την απαραίτητη προσαρμογή στις εκάστοτε συνθήκες για τη μεταφορά της ισχύος, ενώ υπάρχει και το «Trail», το οποίο ρυθμίζει τη γενικότερη λειτουργία του συστήματος με τον ηλεκτρονικό έλεγχο του διαφορικού πίσω, για κίνηση εκτός δρόμου. Εκεί αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας να δείξει την ισχύ του και τα καταφέρνει απόλυτα!
Συνολικά, απολαύσαμε αυτό το προηγμένο τεχνολογικά παιχνίδι όσο δε λέγεται! Εκ των πραγμάτων, η τιμή του περιορίζει τον κύκλο των πραγματικά ενδιαφερόμενων. Έστω κι αν είναι λίγο φτηνότερο από το αδελφάκι του, το ποσό που υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ το καθιστά αντικείμενο του πόθου για λίγους τυχερούς. Όμως σε χώρες με πολλούς πλούσιους, η Suzuki έχει πλέον μια αυτόνομη παρουσία σε μια ακόμη κατηγορία, διαθέτοντας πλέον μια πολύ εντυπωσιακή γκάμα!